Internettsikkerhet

Sosiale medier nytt kompetansekrav

Capgemini rekrutterer 1 000 nye konsulenter. For å kunne tilby nye og innovative løsninger for kundene skal de helst være yngre og ha gode kunnskaper om sosiale medier.

Publisert

Ill.foto: Colourbox.

Den franske konsulentgiganten Capgemini satser mye på å skape et innovativt miljø. Med 1 000 nye konsulenter skal staben gjøres yngre og selskapet satser hard inn mot sosiale medier og digital foretningsvirksomhet.

– De siste ti årene har konsulentvirksomhet handlet om å la smarte mennekser gjennomføre ulike typer analyser hos kundene, sier Pierre-Yves Cros som er global leder for Capgemini Consulting, til IDG News i Sverige.

Han mener fremtidens konsulenttjenester kommer til å handle mindre om å senke kostnader og effektivisering, men mer om å bidra til innovasjon og nytenkning. Konsulentene må i større grad bidra til kundenes foretningsutvikling, og lære kundene å håndtere risiko på en smartere måte.

For å møte markedet vil selskapet gå utenfor de tradisjonelle systemleveranser og tilby tjenester som bygger på Facebook, Twitter og andre sosiale medieverktøy.

Les også Capgemini med ny konsulentstrategi

Powered by Labrador CMS