For sjette året på rad, rangeres Tata Consultancy Services, her representert ved Rajan Maheshwari, landssjef, TCS Norge, som nummer én på kundetilfredshet i Norge. Dette fremkommer i årets undersøkelse fra Whitelane Research. Med en kundetilfredshet på 86 prosent i 2022, ligger de 10 prosent over gjennomsnittet på 76 prosent.
For sjette året på rad, rangeres Tata Consultancy Services, her representert ved Rajan Maheshwari, landssjef, TCS Norge, som nummer én på kundetilfredshet i Norge. Dette fremkommer i årets undersøkelse fra Whitelane Research. Med en kundetilfredshet på 86 prosent i 2022, ligger de 10 prosent over gjennomsnittet på 76 prosent.

TCS rangert nummer én på kundetilfredshet i Norge

Tata Consultancy Services (TCS), et ledende globalt selskap for IT-tjenester, konsulent- og forretningsløsninger, har blitt rangert som best på kundetilfredshet i Norge i en uavhengig spørreundersøkelse av Whitelane Research blant toppledere (CxO) og senior beslutningstakere i toppselskaper med stor grad av IT-bruk.

Den uavhengige undersøkelsen fra Whitelane Research er basert på svar fra mer enn 350 deltagere på tvers av Norden innenfor en rekke sektorer. Målingene er basert på data hentet inn fra 23 IT-tjenesteleverandører med over 680 kundeforhold. Videre inkluderer undersøkelsen svar fra 12 offentlige skyleverandører med mer enn 750 kundeforhold.

TCS oppnår topplasseringen innen kundetilfredshet for sjette år på rad i Norge, med en samlet kundetilfredshet på 86 prosent, 10 prosentpoeng over bransjegjennomsnittet på 76 prosent.

- Vi setter stor pris på at kundene våre, enda en gang, anerkjenner oss som deres foretrukne transformasjonspartner, sier Rajan Maheshwari, landssjef, TCS Norge.

- Det siste året har demonstrert viktigheten av en sterk digital tilstedeværelse. Med en kundeorientert tilnærming og kontekstuell bransjekunnskap, etterstreber vi å muliggjøre vekst for våre kunder gjennom en robust digital transformasjon. Dette fortsetter å være det viktigste vi gjør.

Ifølge Whitelane Research report, er TCS er også rangert nummer én over kundetilfredshet på tvers av Europa, samt nummer én i Norden for trettende året på rad. I Norden topper TCS listen innenfor disse KPI-ene:

  • Forretningsforståelse; 84 prosent mot bransjegjennomsnitt på 74 prosent
  • Generell leveransekvalitet; 82 prosent mot bransjegjennomsnitt på 74 prosent
  • Kontraktsfleksibilitet; 87 prosent mot bransjegjennomsnitt på 72 prosent

- Vipps er i konstant vekst, og ser alltid etter nye muligheter og måter å forenkle våre liv. Det er utrolig viktig for oss å ha samarbeidspartnere som kan hjelpe oss med nettopp dette og som kan integreres godt i Vipps-kulturen vår. Derfor har vi valgt å jobbe med TCS. Vi har jobbet tett med TCS siden Vipps ble etablert, og opp gjennom årene har vi sett konsistente, solide leveranser fra dem gjennom hele samarbeidet. Med denne Whitelane-rangeringen, er det flott å se at flere kunder er like fornøyde som oss, sier Jan Solhøy, CTO Vipps.

- TCS har nok en gang klart å vinne førsteplassen for kundetilfredshet blant IT-tjenesteleverandører i Norden. Å ta hjem denne utmerkelsen for trettende år på rad er en fenomenal prestasjon som viser troen deres kunder har på dem, sier Jef Loos, Head of Sourcing, Whitelane Research.

- TCS sin evne til å konstant tilpasse seg markedets krav er en av mange grunner til at de fortsetter å høste stor tillit år etter år.

(Tata Consultancy Services)

Powered by Labrador CMS