Daglig Leder Tobias Nervik i midten, sammen med utviklerne Jørgen Nyborg og Brage Staven.

Skal automatisere rekrutteringsprosessen

REKRUTTERING: Ved hjelp av kunstig intelligens, big data og maskinlæring – skal Mojob og Personalhuset snu bemannings- og rekrutteringsbransjen på hodet.

Publisert

Mojob og Personalhuset går nå inn i et forskningsprosjekt som fokuserer på automatisering av rekrutteringsprosesser for bedrifter.

- Om kort tid vil mye av rekrutteringen bli gjort av roboter. Vårt mål er å gjøre Personalhusets prosesser 10 ganger mer effektive enn konkurrentene, sier Tobias Nervik, daglig leder i Mojob.

Personalhuset Staffing Group har over 15 år med erfaring i bransjen. De tar med seg vital kompetanse om bransjen inn i samarbeidet.

- Mojob kan snu hele rekrutteringsbransjen på hodet. Vi ser at Mojob vil gi oss et langsiktig konkurransefortrinn. Kombinasjonen av avansert teknologi med et enkelt brukergrensesnitt, fikk oss til å elske løsningen. Mobile og automatiserte løsninger er fremtiden, sier Hilde Lekven, konsernsjef i Personalhuset Staffing Group.

Mojob er et komplett rekrutteringsverktøy på mobil og web. Mojob gjør rekrutteringsprosessen raskere og enklere, ved hjelp av automatiserte videointervju og et mobilt brukergrensesnitt likt dating-appen Tinder.

- Personalhuset vil hjelpe oss med å utvikle konseptet videre. Ved å gå sammen om å tilby innovative produkter til markedet, vil vi kunne dra nytte av deres store distribusjonskraft, sier Nervik.

Otiga Group AS, eier av Personalhuset har samtidig gått inn som eier i Mojob.

Powered by Labrador CMS