kikkert_colourbox

Lytter mer til mellomlederne

Ledere verden over vil lytte til kundene og mellomlederne for å styre unna nedgangstider. Det viser en ny undersøkelse utført av Economist Intelligence Unit.

Publisert

Å lytte til mellomlederne i nedgangstider er kanskje ikke så dumt. De kan sitte på viktig informasjon om hva som kan forbedres i virksomheten. Ill. foto: Colorubox.com

I nedgangstider kommer ofte de organisatoriske svakheter frem. 229 ledere verden over har svart på hva de ser etter for å styre unna dårlige tider.

Kundenes ønsker betyr mest, deretter vil de ha mellomledernes syn på saken. Det kommer frem i EIU (Economist Intelligence Unit) sin undersøkelse blant ledere verden over.

Slik ser prioriteringslisten ut når viktige avgjørelser skal tas: 57 prosent vil ha kundenes syn 46 prosent vil ha mellomledernes syn 33 prosent ønsker kreditorenes syn

Respondentene var nesten jevnt delt geografisk med 31 prosent fra Asia, 31 prosent fra Europa og 29 prosent fra Amerika, med de resterende 9 prosentene var fra Midtøsten og Afrika.

Les mer her: "Management magnified: getting ahead in a recession".

"
Powered by Labrador CMS