Patrick Lund, CEO i Graduateland.

JobTeaser kjøper Graduateland

JobTeaser kjøper jobbportalen Graduateland og blir europeisk markedsleder.

Franske JobTeaser og danske Graduateland er jobbportaler med karriere- og rekrutteringsverktøy som kobler studenter, nyutdannede og universiteter sammen med virksomheter.

I Norge brukes JobTeaser av eksempelvis Norges Handelshøyskole. Graduateland har Norges Miljø- og biovitenskapelige universitet som partneruniversitet og kunder som Posten Norge, Visma, Statkraft og Gjensidige Forsikring.

Den kommende, samlede karriereportalen gir virksomhetene en kontaktflate til studenter ved nesten tusen universiteter på tvers av Europa. Og studenter og nyutdannede får mulighet til å søke stillinger i hele Europa.

- Oppkjøpet innebærer at norske virksomheter får bedre muligheter til å søke etter internasjonale talenter og norske studenter vil enklere komme i vurdering til stillinger i hele Europa, sier Patrick Lund, medgründer og CEO i Graduateland.

Bedre data enn LinkedIn

Totalt gir oppkjøpet tilgang til data og statistikk fra rundt 750 universiteter i Europa, blant annet om studenters og nyutdannedes preferanser. Ikke bare utfra hva de sier, men også hva de faktisk gjør.

- Ikke engang LinkedIn kan dette datamessig. Vi besitter en enorm mengde innsikt som er gull verdt for virksomheter og studenter. Vi forstår hvilke utdannelser som er i vinden, hvordan arbeidsløshet oppstår på tvers av demografi og utdannelsesretninger og hvem som er klare til å flytte til Norden og motsatt, sier Lund.

JobTeaser har 700 partneruniversiteter og fire millioner brukere. Graduateland har 1,2 millioner brukere fordelt på over 5000 universiteter. Over 50.000 rekrutterere i tusenvis av virksomheter og organisasjoner bruker Graduateland-plattformen.

Kjempevekst under nedstengningen

Fokus på den virtuelle jobbmesseløsningen «Virtual Career Fair» under korona-nedstengningen ga en voldsom vekst i Graduateland, som ledet til muligheten for salget av virksomheten. «Virtual Career Fair» innebar at virksomheter kunne fortsette den utadvendte rekrutteringsaktiviteten også under nedstengningen, og løsningen gikk fra 0 til 15 mill. DKK i omsetning på kun ett år.

- JobTeaser er en perfekt match. Sammen blir vi markedsleder i Europa og vår teknologi for virtuelle jobbmesser er langt foran andre løsninger i markedet, avslutter Patrick Lund.

(JobTeaser/Graduateland)

Powered by Labrador CMS