Olav Haraldseid, Direktør Stab og Administrasjon i Apotek 1 sammen med Gro Merethe Johnsrud, Salgs- og markedsdirektør i Bluegarden.

Apotek 1 Gruppen inngår avtale med Bluegarden

NYHET: Bluegarden inngår avtale om å levere lønn og HR-tjenester til 4 400 ansatte i Apotek 1 Gruppen. Avtalen har en varighet på fem år med opsjon på forlengelse i to år. Kontraktsverdien estimeres til ca 65 millioner kroner inkludert opsjonsår.

Publisert

Business process outsourcing (BPO) er en sterkt voksende trend innenfor lønn og HR, og er et viktig element i Bluegardens vekststrategi. Selskapet er en av de ledende aktørene innenfor storkundesegmentet i Skandinavia.

I tillegg til full outsourcing, omfatter leveransen til Apotek 1 også systemstøtte for tidsoppfølging, lønnsforhandling, rapporteringsløsning, mobile tjenester og strategisk HR. Bluegarden er leverandør av strategisk HR gjennom sitt partnerskap med Comenius, og tjenestene som tilbys er fullintegrert gjennom Bluegardens HR-Portal. Dette gir sluttbrukerne en helhetlig og brukervennlig løsning å forholde seg til.

Apotek 1 har valgt en profesjonell samarbeidspartner innen lønn og HR, med høyt fokus på effektive arbeidsprosesser, selvbetjening, brukervennlige løsninger og mobilitet. Bluegarden legger til rette for at Apotek 1 lykkes med sin digitale satsning, blant annet ved å tilby løsninger og rådgivning som støtter opp under beste praksis innenfor lønn og HR.

- Det har vært en god prosess, og vi er svært stolte over å bli gitt tillit av Apotek 1 som deres fremtidige partner innenfor Lønn og HR. Apotek 1 er en strategisk viktig kunde for oss fordi det er en stor og viktig aktør innen retail-segmentet, men også fordi de tar ansvar for folks helse, samfunnet for øvrig og gjør en forskjell. Vi gleder oss til å komme i gang og ser frem til et godt og langsiktig partnerskap, sier Morten Hveding Juel, administrerende direktør Bluegarden AS.

- I Apotek 1 har vi et kontinuerlig forbedringsfokus. Vi ser frem til å jobbe målrettet sammen med Bluegarden for å styrke selskapet ytterligere med prosessoptimaliseringer, systemstøtte, lønn og HR-tjenester. Vi får flere automatiserte prosesser, en enklere hverdag for våre ledere og medarbeidere, samt en styrket kvalitet på viktige data. Det vil sikre at vi tar de gode beslutningene også i fremtiden. Med dette som basis, kan vi fortsette å rette vår oppmerksomhet i størst mulig grad mot vår kjernevirksomhet som er verdiskapende kundemøter; Vår Kunnskap – Din trygghet., sier Olav Haraldseid, Direktør Stab og Administrasjon, Apotek 1.

(Pressemelding)

Powered by Labrador CMS