Flytoget

Flytoget med høyest kundetilfredshet

Flytoget har Norges mest fornøyde kunder, og vinner Kundetilfredshetsprisen 2010. Det viser årets undersøkelse fra forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved BI.

Publisert

(Foto: Jan Tveita)

Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i mer enn ti år målt tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.

190 virksomheter under lupen

Mer enn 6900 norske forbrukere har fortalt hvor fornøyd de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Til sammen 190 virksomheter fra nærmere 40 ulike bransjer får sin årlige dom fra norske forbrukere.

Flytoget best

Flytoget kjører helt til topps i Norsk Kundebarometer 2010, og oppnår en kundetilfredshetsscore på 84,4 poeng av maksimalt 100 oppnåelige kundetilfredshetspoeng. Dette er en historisk toppnotering for Norsk Kundebarometers årlige målinger.

Det er imponerende at Flytoget går helt til topps i et år som har vært preget av store problemer for jernbanedrift i Norge, sier prosjektleder Pål Rasmus Silseth i Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI.

Topp 10 Kundetilfredshet 2010

Plass BedriftTilfredshet
1 (8)Flytoget84,4 (79,2)
2 (1)BMW83,7 (84,3)
3 (2)Toyota83,6 (82,8)
4 (7)Vinmonopolet83,0 (79,6)
5 (14)Audi82,0 (78,1)
6 (13)Hurtigruten81,9 (78,1)
7 (15)Finn.no81,4 (77,5)
8 (4)Skandiabanken81,2 (80,5)
9 (3)Skoda81,1 (81,6)
10 (33)Interoptikk80,4 (75,0)

Kilde: Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI. Tabellen viser oppnådde kundetilfredshetspoeng (av maksimalt 100 oppnåelige). Resultater fra 2009 i parentes.

Les hele saken her.

"
Powered by Labrador CMS